SupportButton
header

Organisatie - Categorieën

Aangemaakt op 13/07/2011 14:11

Categorieën

De basis van het dossier is het beheren van middelen zodat deze periodiek gecontroleerd kunnen worden. Met dit dossier moeten alle middelen die periodiek moeten worden gecontroleerd en onderhouden worden beheerd. Aan deze periodieke controles zijn activiteiten gekoppeld die met behulp van het logboek moeten worden uitgevoerd en gecoördineerd. Het dossier wordt zo opgezet dat gecertificeerde processen (NEN & ISO) worden ondersteund en het mogelijk is om managementrapportages en grafieken voor trendanalyses te realiseren.

In categorieën worden alle objecten centraal aangemaakt. Een object is iets waar gegevens over vastgelegd worden en evt. een actie aan gekoppeld dient te worden. Deze objecten kunnen in één of meerdere dossiers beschikbaar gesteld worden. Hierdoor hoeft een object maar eenmalig aangemaakt te worden.

Door objecten te koppelen aan activiteiten kan er per object een reeks uitvoeringen worden weergegeven. Een object kan voor bijv. bij Middelen een boormachine zijn waarvoor periodiek de werking van moet worden getest. Bij het aanmaken van de activiteit wordt dan de bijbehorende module geselecteerd (bijv. Middelen) waarna er een lijst met Inventarisatie  objecten van die categorie wordt weergegeven. Hierdoor is het mogelijk een voorselectie van relevante middelen te maken.

Hier worden de Categorieën (voorheen middelen) aangemaakt die beschikbaar dienen te zijn in de module middelen ingevoerd en onderverdeeld in categorieën
Een categorie kan worden onderverdeeld in meerdere subcategorieën. Per categorie kan worden aangegeven tot welke dossiers de onderdelen ter beschikking komen.

Aanmaken van een Categorie

  • Ga naar ”Organisatie” menu item “Categorieën”;
  • Klik op “Toevoegen; (een scherm wordt geopend)
  • Geef de kenmerken van deze categorie aan zoals code, naam omschrijving;
  • Geef aan in welke dossiers deze categorie beschikbaar moet zijn.
  • Klik op Opslaan.

Een categorie kan eenvoudig worden aangemaakt door op toevoegen te klikken. In de categorie details kan worden aangegeven in welke dossiers deze categorie beschikbaar moet zijn.

Sub categorieën kunnen worden aangemaakt door eerst een categorie te selecteren voordat op toevoegen geklikt wordt. Een subcategorie heeft alleen de beschikking over de dossiers die in de hoofdcategorie beschikbaar gesteld zijn.

Content Management System | Xpert in Control Website | ATNed

Xpert in Control | Heliumstraat 15 | 7463 PL RIJSSEN | t. +31 548 63 15 25 | e. support@xic.nl