SupportButton
header

Legionella Logboek

Aangemaakt op 25/10/2011 14:41

5.                Logboek

 

Het Logboek is de verzamelplaats van alle uit te voeren activiteiten. Binnen het Legionelladossier zijn alleen die activiteiten zichtbaar die van toepassing zijn. In het algemene Logboek van Acquatrust zijn alle activiteiten van alles modules zichtbaar. Hierin worden periodieke en eenmalige maatregelen gedefinieerd.

 

De mogelijkheden die men heeft in dit tabblad worden op hoofdlijnen besproken.

 

5.1      Informatievelden

 

Bij een Logboek activiteit kunnen verschillende gegevens worden vastgelegd in diverse informatie velden en verdeeld over verschillende subtabbladen. De velden die zijn benoemd zijn standaard velden. Dat wil zeggen dat ze niet te configureren zijn. Op het moment dat een inventariselement wordt, toegevoegd of gewijzigd worden er velden zichtbaar die zijn gemarkeerd met een *, deze moeten verplicht worden ingevuld.

 

 

                Voorbeeld weergave Activiteiten invoerscherm – Tabblad Algemeen

               

 

 

5.2      Acties

 

Om acties op een activiteiten uit te voeren wordt er gebruik gemaakt van de actiebuttons. De acties die uitgevoerd kunnen worden staan in de lijst weergegeven.

 

 

Voorbeeld weergave Actiebuttons

 

5.3      Details

 

Om naar een specifiek onderdeel af te dalen kan er gebruik worden gemaakt van de details. Met Details navigeert men rechtstreeks naar de informatie dat behoort bij het onderdeel dat men heeft

 

geselecteerd. Met andere woorden alleen de etages die behoren bij Locatie X in plaats van het tonen van alle etages.

 

 

Voorbeeld weergave Details

 

5.4      Overige acties

 

De overige acties die uitgevoerd kunnen worden op het basis scherm zijn als volgt. Deze acties zijn voor iedereen toegankelijk.

               

 

 

 

 

 

Wijzigen scherm. Hiermee krijgt men een lijst weergave van activiteiten in plaats van een specifieke weergave van 1 item. Vervolgens kan men een selectie maken uit de lijst.

 

Binnen de applicatie is een digitale help functie beschikbaar. Hierin staat de functionele werking van het systeem beschreven. De digitale help is een aanvulling op de Werkplekinstructie.

               

                                Actieve elementen zijn zichtbaar in het scherm.

                              

Alle gearchiveerde activiteiten zijn zichtbaar op het scherm.

 

5.4      Werken met het Logboek

5.4.1    Toevoegen activiteit

 

Stap 1:  Klik op de actiebutton Toevoegen

               

 

Stap 2:  Het informatiescherm wordt zichtbaar en de gegevens moeten worden ingevuld. De velden gemarkeerd met een * moeten verplicht worden ingevoerd. De verplichte velden hebben de            volgende functie.

o   Datum activiteit              Uitvoerdatum activiteit, standaard wordt de systeem datum                                  overgenomen. Dit kan worden aangepast met                de kalender                                      functionaliteit

o   Type activiteit                  Keuzelijst met typeringen die van tevoren zijn                gedefinieerd.

 

o   Omschrijving                    Verplicht veld. Naam van het betreffende item.

 

o   Vervolg activiteit            Keuze lijst ja/nee. Op basis van dit veld wordt er automatisch                                 een vervolg activiteit aangemaakt.

o   Locatie                                Voor welke locatie moet de activiteit worden uitgevoerd?

o   Installatie                           Waar moeten de activiteiten op worden uitgevoerd?

o   Uitvoerende persoon  Wie voert de werkzaamheden uit.

o   Overige velden                               Zijn niet verplicht en worden gebruikt om aanvullende                                                              informatie van een inventariselement op te nemen.

 

 

Voorbeeld weergave ingevulde activiteitenlijst.

 

Stap 3:  Alle benodigde velden ingevoerd? Zo ja, dan wordt de informatie alleen opgeslagen in de database indien de knop opslaan wordt ingedrukt. Indien de data niet opgeslagen hoeft te worden dan kan men op de button annuleren klikken.

                          Voorbeeld icoon Opslaan

                          Voorbeeld icoon Annuleren

 

5.4.2    Wijzigen activiteit

 

Stap 1:  Klik op de Actiebutton Wijzigen

               

 

Stap 2:  Het ingevulde invoerscherm is zichtbaar en de mutaties kunnen worden doorgevoerd. Alle    velden die niet vergrijsd of vet worden weergegeven zijn te wijzigen.

 

               

 

Stap 3:  Alle benodigde velden gewijzigd? Zo ja, dan wordt de informatie alleen opgeslagen in de database indien de knop opslaan wordt ingedrukt. Indien de data niet opgeslagen hoeft te worden dan kan men op de button annuleren klikken.

                          Voorbeeld icoon Opslaan

                          Voorbeeld icoon Annuleren

 

5.4.3    Verwijderen activiteit

 

Stap 1:  Klik op de Actiebutton Verwijderen

               

 

Stap 2: Het volgende bericht wordt weergegeven op het scherm.

 

LET OP. De Activiteit wordt fysiek verwijderd uit de database!

 

 

 

 

 

5.4.4    De-Archiveren Activiteit

 

Stap 1:  Klik op de Actiebutton De-Archiveren

               

 

Stap 2:  Met het de-archiveren worden alle activiteiten die gereed zijn gemeld uit het archief gehaald.

 

5.4.5    Gereedmelden

 

Om activiteiten uit het scherm te laten verdwijnen en/of nieuwe activiteiten aan te maken, dienen de voorgaande activiteiten gereed te zijn gemeld.

 

Stap 1:  Selecteer de activiteit die gereed kan worden gemeld in de lijst.

 

Stap 2:  Klik op de Actiebutton Gereedmelden

               

 

Stap 3:  De activiteiten worden voorzien van een datum en tijdstempel en worden weggeschreven    naar het archief. Een eventuele vervolg activiteit wordt automatisch aangemaakt op basis   van de ingevulde randvoorwaarden.

 


 

Content Management System | Xpert in Control Website | ATNed

Xpert in Control | Heliumstraat 15 | 7463 PL RIJSSEN | t. +31 548 63 15 25 | e. support@xic.nl